Ustawienie motywu

Showcases

Background

wybór koloru tła

w górę
flaga
2021

Szkoła Podstawowa nr 5

im. Arkadego Fiedlera
w Gnieźnie
61 426 39 97

Czcionka

DZIEN BEZP INTER

l1

 Wiecie już jakie czekają Was zadania do wykonania.
„Myszkujcie” więc po sieci żeby znaleźć odpowiedź na wszystkie podane zagadnienia.  
Wykorzystajcie podane źródła, wybierzcie to, co jest  ważne, przydatne i  zrozumiałe, aby porady i narzędzia pomogły dzieciom bezpieczniej poruszać się w Internecie. 


I ETAP

  • Podzielcie się na 5 zespołów (Każdy zespół ma inną rolę do spełnienia i ogromnie ważne zadanie do wykonania).
  • Każda, z 5 grup wybierze swojego lidera – osobę, która będzie kontaktowała się z nauczycielem (p. Agnieszką Walczak) oraz pozostałymi grupami. 

Zbieranie informacji potrzebnych do realizacji zadania - czas przeznaczony na tę część (I ETAO) to 2 tygodnie.


II ETAP

Praca poszczególnych grup:

 

KRONIKARZE

l1

Waszym zadaniem będzie:

Stworzenie poradnika (w punktach - w formi elektronicznej i pisemnej) dla uczniów naszej szkoły, dzięki któremu będą mogli bezpiecznie poruszać się po Internecie.


SOCJOLODZY

l1

Waszym zadaniem będzie:

Przeprowadzenie w szkole badania dotyczącego:

Ilu uczniów ma profil na Facebooku lub innym portalu społecznościowym (Snapchat, Instagram...)?
Dowiedzcie się, jaka część uczniów posiadających profil na portalach społecznościowych korzysta z ustawień bezpieczeństwa.

Przed przystąpieniem do badania przygotujcie kwestionariusz ankiety oraz skonsultujcie go ze mną. Zastanówcie się także nad tym, kiedy chcecie przeprowadzić badanie i zaplanujcie kiedy dokładnie pójdziecie do każdej klasy.  Pamiętajcie o uzgodnieniu z nauczycielem każdej klasy, do której pójdziecie terminu przeprowadzenia ankiety. Ponadto do kwestionariusza ankiety możecie dodać własne interesujące Was kwestie związane z bezpieczeństwem w sieci. Możecie wykazać się tutaj pomysłowością i kreatywnością. 

Przygotowanie prezentacji w dowolnym programie np. w PowerPoint z wynikami badania przedstawionymi w formie wykresów.

Po aktywności badawczej przychodzi czas na analizę wyników. Przygotujcie wykresy/diagramy opisujące wyniki Waszego badania. Zwróćcie szczególną uwagę na to ile osób brało udział w badaniu i jakich udzielali odpowiedzi. Opiszcie Wasze diagramy i przygotujcie prezentację. 

Powodzenia :)


 

GRAFICY 

l1

Waszym zadaniem będzie:

Stworzenie plakatu i ulotki zachęcającej do ochrony swoich danych osobowych w sieci skierowanej do młodzieży w wieku 7-14 lat. 

W tym zadaniu możecie wykorzystać Wasze zdolności artystyczne, techniczne i manualne. Równie ważne jest także umiejętne wykorzystanie umiejętności selektywnego wyszukiwania informacji.

W zakładce "źródła informacji" znajdziecie dużo linków do stron poświęconych tej tematyce.
Do stworzenia plakatu i ulotki możecie użyć programu dowolnego programu graficznego.

Możecie skorzystać z poradnika stworzonego przez KRONIKARZY.

Pamiętajcie, że każda grafika i obraz zamieszczony w Internecie ma swojego autora. Wykorzystując zasoby sieci zawsze podajcie autora, źródło oraz licencję, na jakiej autor rozpowszechnia to dzieło.


 

FOTOGRAFICY

l1

Waszym zadaniem będzie:

Rejestrowanie na zdjęciach działań wszystkich grup.

Fotografujcie nie tylko same efekty działań ale również poszczególne grupy podczas wykonywania prac.


 

BLOGERZY

l1

Wasze zadanie to prowadzenie bloga przedstawiającego wyniki pracy poszczególnych grup oraz informacje o wszystkich osobach zaangażowanych w proces tworzenia.

Wasza rola polega na pisaniu i zbieraniu efektów pracy innych grup.

Jesteście dziennikarzami, którzy chcą dowiedzieć się jak najwięcej o działaniach naszych zespołów.

Swojego bloga stwórzcie w serwisie www.blogger.com.

Wymyślcie dla niego ciekawą nazwę związaną z naszym projektem oraz zaprojektujcie interesujący i nowoczesny wygląd bloga. Pamiętajcie o zachowaniu praw autorskich.

Jedna z zakładek musi zawierać PORADNIK BEZPIECZNEGO INTERNAUTY.


 

 

 

 

 

Powered by Spearhead Software Labs Joomla Facebook Like Button