Losujemy tematy, którymi zajmować się będą szczegółowo:
- oświetlenie miejskie i sygnalizacja uliczna
- dworzec kolejowy
- czujniki stosowane w przestrzeni miejskiej
- zabezpieczenia w banku
- kolejki i licznik odwiedzających instytucje.
Zadaniem każdego z zespołu będzie zbudowanie działającego modelu instalacji w miniaturze, symulującej działanie miejskiego systemu o wylosowanej tematyce. Np. modelu skrzyżowania z działającą sygnalizacją świetlną.
Uczniowie osiągną swe cele z wykorzystaniem zestawu BeCreo składającego się z aplikacji informatycznej oraz rozbudowanego zestawu czynników: http://becreo.eu.
Następnie wszystkie zespoły samodzielnie zapoznają się z wylosowaną tematyką korzystając z aplikacji BeCreo oraz zasobów informacyjnych Internetu (wyszukują m.in. informacje na temat nieznanych im pojęć związanych z elektroniką) i rozpoczną montaż modelu rozwiązania z obszaru „smart city”.
Uczniowie mogą dokumentować swoją pracę za pomocą smartfona lub aparatu.
Zadaniem uczniów jest także wprowadzenie do modelu modyfikacji - usprawnień, które można by realnie zastosować w mieście.
Następnie każdy zespół szczegółowo prezentuje swój model wszystkim uczniom, tak aby zrozumieli oni zasadę działania i proces, jaki obsługuje rozwiązanie. Wszystkie prezentacje kończy nasze podsumowanie, w ramach którego wskazujemy na praktyczne zastosowania zrealizowanych rozwiązań w przestrzeni współczesnego miasta i na korzyści, jakie uzyskują dzięki temu mieszkańcy.
Internet rzeczy -
Już 2015 roku o nim mówiono... |
Przykłady futurystycznych wizji takich miast na świecie:
WARSZAWA Smart City: