Portal wspiera proces uczenia się i nauczania poprzez małe interaktywne i multimedialne moduły zwane aplikacjami.
Wśród autorów aplikacji są nie tylko nauczyciele, ale i uczniowie (25%) z różnych krajów.
Celem jest zebranie aplikacji wielokrotnego użytku i udostępnienie ich publicznie.
Aplikacje nie zawierają żadnych specjalnych ram lub konkretnego scenariusza lekcji: są ograniczone wyłącznie do interaktywnej części. Aplikacje nie stanowią zatem jednostki lekcyjnej, lecz muszą być osadzone w odpowiednim scenariuszu nauczania.
Tutaj znajdziemy szablony, które możemy wypełnić swoimi treściami. Następnie można zgłosić utworzoną aplikację do publikacji, aby inni mogli skorzystać z naszej pracy.
Wśród szablonów znajdziemy:
Milionerów, Quiz jednokrotnego i wielokrotnego wyboru, Wykreślankę, Zaznacz w tekście, Przypisanie do punktów na mapie, Wisielec, Zadania z lukami, Krzyżówki, Puzzle, Oś czasu i wiele, wiele innych...
Rejestracja jest bezpłatna i nieobowiązkowa, ale zapewnia dodatkowe możliwości. Po rejestracji poszczególne aplikacje możemy oceniać i przypisywać do swojego konta na osobistej liście- “Moje aplikacje”. Możemy też publikować aplikacje i wstawiać własne. Istnieje także możliwość tworzenia wirtualnych klas.
Przykład (zrobiony przy pomocy szablonu "Przypisanie do punktów na mapie"):
Kahoot jest to bezpłatna platforma do tworzenia i przeprowadzania interaktywnych quizów. Wykorzystaj urządzenia mobilne swoich uczniów (BYOD) i zaplanuj ciekawą lekcję. Układając pytania można skorzystać z opcji wstawiania zdjęć lub fragmentów filmów z YT.
Na stronie ProProfs można grać w darmowe gry logiczne lub tworzyć własne, w tym także puzzle oraz układanki. Aby korzystać z programu należy założyć darmowe konto.
Schoolexpress.com jest edukacyjną stroną internetową oferującą bezpłatne narzędzia do tworzenia własnych zadań - puzzli, quizów, zdań z brakującymi literami.
PurposeGames jest platformą edukacyjnych gier i quizów. W ciągu zaledwie kilku minut można wykonać własną grę i grać w nią z przyjaciółmi, organizować turnieje.
Kubbu - darmowa strona, na której można założyć konta dla uczniów (do 30) i tworzyć dla nich gry oraz zadania. Dużą zaletą programu jest możliwość analizowania wyników.
Cubeecraft to świetne narzędzie do tworzenia papierowych modeli przestrzennych, których wzór pobieramy ze strony, następnie drukujemy, wycinamy, zginamy i ... składamy.
ThatQuiz to program, w którym można znaleźć quizy i testy z matematyki, geografii, przyrody/biologii oraz języków obcych (angielskiego, niemieckiego, francuskiego, hiszpańskiego). Nauczyciele po rejestracji otrzymują zestawienie wyników uczniów i mają dostęp do narzędzi ułatwiających generowanie swoich nowych testów.
Po raz kolejny, dzięki firmie Google, technologia staje się użyteczna dla każdego człowieka, a sztuka dostępna 24 godziny na dobę na wyciągnięcie ręki. Największe muzea świata postanowiły współpracować w imię większej idei i udostępniły swoje zbiory do wirtualnego zwiedzania w nowej usłudze Art Project. Efekt wielomiesięcznej pracy sztabu ludzi można zobaczyć pod adresem www.googleartproject.com/pl
Możliwe jest zwiedzanie wybranego muzeum, przeszukiwanie zbiorów według lokalizacji na mapie oraz po nazwisku artysty. Przy sporej części zbiorów z boku umieszczono dokładny opis oraz dodatkowe informacje związane z eksponatem, umożliwiające poznanie nie tylko jego historii i faktów na jego temat, ale i anegdot czy ciekawostek związanych z jego powstawaniem. A co najważniejsze – wszystko to całkowicie za darmo!
Kody QR - hit w edukacji
Ostatnia nowość w edukacji. Kody QR - wszędzie widoczne kwadraciki, służące do kodowania adresów URL, tekstów, wizytówek. Szczególne przydatne narzędzie, jeśli wykorzystujemy w edukacji tablety, telefony z androidem. Wystarczy je tylko zeskanować, a przenosimy sie do platformy edukacyjnej z grami, puzzli. Możemy zakodować działania matematyczne, zadania tekstowe, zdania.